Reklámtárgy emblémázás

A reklámajándék emblémázás (logózás) során alkalmazott technológia az adott reklámtárgy anyagától függ elsősorban. Cégünk gravírozással, tampon- és szitanyomással, hímzéssel áll az Ön rendelkezésére ezen a téren. Mivel az eljárások költségét minden esetben az elhelyezni kívánt grafika típusa, mérete és színei határozzák meg, a reklámajándék emblémázás (logózás) pontos díjára vonatkozóan személyre szabott ajánlatot adunk.


Transzfernyomás

A transzfernyomás közvetett nyomási módszer, ahol a festékeket speciális műanyag bevonatú transzfer matricára nyomják, majd magas hőmérséklet alatt „transzferálják” a ruhára.

A „hideg szakításos” transzfer technológiát olyan esetekben alkalmazzuk, amikor a színek maximális fedettségét akarjuk elérni sötét alapszínű termékek esetében, illetve olyan hőérzékeny, szintetikus alapanyagú áruknál, amelyek alakjának torzulása léphet fel magasabb hőfokot használó „forró szakításos” transzfer eljárás esetén.

Készáruk emblémázása esetében ügyelni kell arra (ugyanúgy, mint a szitanyomtatásnál), hogy a nyomtatandó felülethez közel (2-3 cm) ne legyen varrás vagy kiemelkedő felület, mert ezek akadályozzák a nyomtatást, így az embléma szélei nem tapadnak megfelelő mértékben az anyagra.

Érdemes tehát, amennyiben van rá lehetőség, még az összeállításuk előtt emblémáztatni a terméket.

Bármely transzfer eljárásról is legyen szó, előnyükként megemlíthető, hogy az előre elkészített, papírra kinyomott matricák minőségét még a tárgyak emblémázása előtt ellenőrizni lehet, így a hibásan emblémázott termékek száma minimálisra csökkenthető, illetve kivédhető. Ezzel az eljárással nem csak a textilek, hanem a közvetlen nyomással illetve a több színes nyomással nehezen kivitelezhető termékek emblémázása történik, mint például hátizsákok, esernyők, övtáskák sporttáskák stb.


Szublimációs transzfer nyomtatás - a legjobb minőséget biztosító digitális transzfernyomtatási technológia a fényképes ajándéktárgyak készítéséhez!

A technológia lényege a speciális festékben rejlik, mely kb. 150 oC felett szublimálódik. A szublimálás egy kémiai folyamat, szilárd halmazállapotból gáz halmazállapotba alakulást jelent. A folyamat közben a tárgyak felületébe transzferálódik. A hőtranszfer feltétele a tárgy megfelelő anyaga/felülete, mely textileknél műszál, szilárd tárgyaknál (fém, üveg, kerámia, stb.) pedig speciális lakk bevonatot jelent.

Fontos, hogy 100% pamut, bőr, vagy kezeletlen üveg, fém, fa és kerámia alapanyagokra sajnos nem lehet szublimációs tintával nyomtatni.

A többi digitális transzfernyomtatási eljárással szemben (vasalható fólia lézernyomtatóval vagy tintasugaras nyomtatóval, vizes transzfer, stb.) itt a végső nyomtatott felület teljesen homogén, élénk színű, a tinta kitapinthatatlan és eltávolíthatatlan! Pl. a kerámia bögre nyomtatott felülete hasonlóan fényes és sima marad, mint a nem nyomtatott részén, vagy textileknél a műszálas anyagok nyomott felülete ugyanolyan rugalmas marad, mint a nem nyomtatott részeken.  

Miért érdemes a szublimációs transzfernyomást választani más transzfernyomtatási eljárással szemben?

  • Mert a szitázás nagyobb beruházást igényel, csak nagy darabszámnál gazdaságos eljárás.
  • Mert a vasalható transzferpapírok egy hordozó rétegben viszik át az anyagot a termékre, így a nyomtatás kitapintható és kevésbé tartós.
  • Mert a szublimációs nyomtatás esetén a nyomtatott felület tartós és nem kitapintható és nem elhanyagolható, hogy olcsóbb, mint a transzferpapírral történő nyomtatás.

3D matrica, műgyantás dombormatrica - Cégemblémák, cégfeliratok, cég elérhetőségek elegáns, tartós megjelenítésére szolgál.

A különleges, jó minőségű cégmegjelenítés hozzá segíti Önt cége sikeréhez.

A műgyantás dombormatrica kiválóan alkalmas nagyon sok féle termék és berendezés tartós, dekoratív emblémázására. Ideális megoldás pl. autó, számítógép, fürdőszoba/szaniter, klíma, irodatechnika, reklámajándék, reklámtárgy, stb. egyedi logózására. A 3D matrica felhasználási lehetőségei korlátlanok.

Az eljárás lényege, hogy a dombormatrica műgyantával borított, mely műanyag réteg 2-3 mm vastagságú, áttetsző réteg. Ez a műgyanta réteg megvédi a mintát a sérüléstől, időjárástól. 3D tulajdonságával a mintát „kiemeli" a síkból, jól láthatóvá téve és megkülönböztetve a hagyományos matricák közül. Mindezekkel a tulajdonságokkal Ön pedig egy elegáns megjelenési felületet kap.

Összefoglalva a műgyantás dombormatrica vagy 3D matria előnyei:

  • tiszta, fényes, időjárásálló felület
  • nem karcolódik, kopásálló
  • vízálló, hőálló, fagyálló, UV álló
  • bármilyen alakkal készülhet, egyedi, hajlékony, rugalmas, ívesen is felragasztható
  • erős tapadás, hosszú élettartam
  • kihelyezése egyszerű, kültéren és beltéren is használható

Gravírozás

A gravírozás főként valamilyen anyag bevágását jelenti keményebb tárgyal, de újabb technológia például a lézergravírozás, ahol nem keményebb anyaggal, hanem lézerrel történik a barázdák létrehozása, vagy ide tartozik a Pyrography, ami fa vagy más anyagok díszítése égésnyomokkal valamilyen felhevített eszközt használva.

Manapság a gravírozást ősi technikáját felváltották a marógépek, a CNC gravírozók, a lézergravírozó gépek, a famarók és a pirográfiai eszközök.

Története mélyen nyúlik vissza a fiatal Afrikába, ahol rovátkákkal díszített strucctojásokat találtak a kutatók.


Tamponnyomás

A tamponnyomás egy mélynyomási eljárás, amelyben az ún. tampon viszi fel a festéket közvetlenül a kiválasztott anyagra, tárgyra. Az eljárás során a tampon felveszi a festéket egy kliséről (ami sima lap, melybe a nyomtatot marták). A különlegesség, hogy ezzel a módszerrel domború, homorú és egészen extrém alakú felületet is megnyomhatunk, hiszen a tampon a szilikonkaucsuk révén – melyből áll - könnyen alakítható és festéktaszító, így pontos lenyomatot tud hagyni akár gömb alakú tárgyon is. A festéket átadó bélyeget nevezzük tamponnak és innen kapta a nevét is az eljárás: tamponnyomás.

Felfedezése az örök homályba merült, annyi biztos, hogy a gyökerek az óra- és kerámiaiparban keresendők.

Milyen felületen alkalmazhatjuk a tamponnyomást?

Fa, üveg, kerámia, műanyagok, fémek, papír, bőr, agyag (tulajdonképpen egyszerűbb lenne meghatározni, hogy mit nem lehet taponnyomni). Egyes anyagok előkezelés pl.: vegyi tisztítást igényelnek és vannak anyagok, amelyik utókezelést, a grafika tartósságának érdekében. A szitázási technikákkal elérhető legkisebb mérethez képest kisebb és pontosabb nyomatok is lehetségesek ezzel a technikával.


Szitanyomás

Feltalálásának története a ködbe vész, annyit tudunk biztosan, hogy a technológiát már évszázadokkal ezelőtt alkalmazták Japánban és Kínában, főleg a finom kelmék díszítésére. A XIX. század ipari forradalmában támadt fel a textiliparban, ahol is filmnyomtatásnak nevezték el a mai szitanyomást. A közelmúltban igen sokat fejlődött a technológia, így a kis példányszámú sokszorosításban terjedt el.

Szitázni szinte bármit lehet és bármilyen festékkel – akár világítóval is. A technológia egy bizonyos méret alatt már pontatlan. A szitázási eljárásban nyomóforma, azaz a nyomósablon hordozója egy szövet, amelyet feszesen a formakeretre rögzítenek és nyitott szemrendszerű. A forma nyomatmentes részeit a szitán sablon fedi, azaz be van csukva, hogy a festék ne tudjon áthatolni rajta, míg a nyomatképet hordozó részei nyitottak, így a festék könnyedén átfolyik. A szitanyomtatás során a festéket egy kissé ferdén elhelyezkedő festéklehúzó kés nyomja dörzsölő-kenő mozgással a szitaszövet nyitott részén keresztül a nyomtatandó anyagra. A szitanyomtatás hátránya a nyomat viszonylag hosszú száradási ideje a vastag festékréteg miatt és hogy nem lehet a nyomatokat egymásra helyezni, így viszonylag nagy a helyigénye. Ezért is a kisebb darabszámban történő sokszorosításra alkalmas.


Hímzés

Napjainkban újra egyre divatosabb a hímzés. A 20. század jellemzően dísztárgyait borító hímzett motívumok, a párnákról, falvédőkről, és terítőkről átkerültek napjaink használati tárgyaira. Gondolhatunk a Kalocsai minta elterjedésére az elmúlt években. Ruhák, cipők, kiegészítők, párnák, stb. Gyakorlatilag bármilyen vászon, szövet, bőr hímezhető.

A ma embere, főként a fiatal generáció nehezen értelmezi az ornamentikától zsúfolt felületeket, viszont divatosnak találja az egyszerű háttéren önmagában megjelenő motívumokat. Ezzel mintegy kiemeli a kiválasztott motívum jelentőségét, azonosul vele. A pólón, vagy tornacipőn megjelenő hímzés, díszít, és felvállalásával önazonosságot ad.

A hímzés mint jel, visszakapta értelmét és értékét. A jelen korban újra a kommunikáció eszköze lett, de ma már nem tájegységekre vonatkozó azonosságot, hanem tágabb, nemzeti és generációs összetartozást jelöl. Ezt az elvet követi minden cég, mikor arculatot választ és megjelöli vele használati, reklám vagy ajándéktárgyait.