Arculattervezés

arculat t

„Mi?”

Vagy más néven „céges identitás”, amelyet kommunikálni kíván az ügyfelek felé. A gyártó és az ügyfél között a legfontosabb kapocs a termék. Az arculattervezés kialakít egy könnyen emészthető termék-személyiséget és „cégidentitást” (vizuálisan, virtuálisan, verbálisan, temporálisan – gyakorlatilag mindenhogyan ami „-san”), ami megkedvelhető, szerethető és ami a legfontosabb, hogy EMLÉKEZETES. Hiszen mi más lenne a célja az arculat tervezésnek, mint a bevésődés; az hogy a következő alkalommal mikor szóba kerül a termék, amit Ön is előállít/szolgáltat, annak neve egyenlő legyen a cége nevével.

Például ha valaki azt mondja kóla, mindenkinek az a két legnagyobb márka jut eszébe, ami most Önnek is. Sőt a pincértől sem hallottunk még más márkanevet felajánlásra, mint azt a bizonyos két nagy céget, ha ezt a szénsavas üdítőitalt rendeltünk.

A cél, hogy cége termékében, szolgáltatásában, bármiben, amiért létezik hasonlóan legyen jól azonosítható. Például: Ha nyomdai gyártás akkor WingMix

arculat t 01

„Hogyan?”

Könnyen érthető, vonzó, több ingert is tartalmazó, összetett rendszerben együtt kommunikált. Az arculattervezés lényege, hogy a különböző felületek segítségével több helyen és csatornán kommunikáljuk a kialakított anyagokat. Mivel a design, vagy hangok egy bizonyos eleme minden kommunikációban részt vesz, ez az ismétlődés az ügyfélben előbb utóbb megragad és bevésődik, mint a termékhez/szolgáltatáshoz tartozó cég, és legközelebb már nem is a terméket/szolgáltatást keresi, hanem azt a céget, akire emlékszik, hogy készíti. Más esetben azt a céget keresi, aminek olyan szép logója van, megint másik esetben, ami olyan megbízhatónak tűnt „ránézésre”. Egy jól kialakított arculat a rendezettséget és a profizmust sugallja az ügyfél felé, azaz megbízhatóságot - és közben „magától érthető”.

Az erre leggyakrabban használt elem a logó, amely az arculattervezés alapját is képezi. Egy jól megválasztott logó többet ér, mint bármilyen magyarázkodás, hogy mi is a cég és mit csinál. Ha ez a logóból már egyértelmű, akkor nem csak könnyen azonosítják a céget, de az értékesítőnknek is megspórolunk 5 percet a drága munkaidejéből.

„Mivel?”

Az első elem, ami szükséges a logó. Minden esetben ezzel kezdjük a folyamatot, hiszen ha ez megvan, akkor minden erre, annak színvilágára, betűtípusára, stílusára épül, és ebből készül el az arculati kézikönyv is. Hogy utána mi következik, az már teljesen egyedi.

Hogy pár példával éljek:

arculat t 02

Irodai és reklám anyagok: Ajándéktárgyak: Webes alkalmazások: Épület dekorációk: Autó fóliázás
  • névjegykártya
  • levélpapír
  • boríték
  • dosszié
  • szórólap
  • katalógus
  • pecsét
  • bélyegző
  • jegyzettömb
  • post-it
  • jelenléti lapok
  • stb ...
  • bögre
  • kulcstartó
  • toll
  • jégkaparó
  • pendrive
  • napszemüveg
  • hűtő mágnes
  • póló nadrág (ruházat)
  • nyakpánt
  • stb...
  • banner
  • weboldal
  • Online hirdetési eszközökre hirdetések
  • közösségi médiák arculat (facebook, twitter stb …)
  • stb …
  • iroda berendezés
  • homlokzati feliratok
  • megállító táblák
  • molinó
  • üveg fólia
  • stb …
 
„Mennyiért”?

Minden márka egyedi, és minden termék önálló. Ezért mi is személyre szabottan és költséghatékonyan igyekszünk az árainkat összeállítani. Ahogyan egy logót sem használunk fel két céghez, úgy egy árat sem sablonizálunk, hiszen Önnek kell meghatároznia egyedi cégének mire is van szüksége.

Ebben segítenek kollegáink, akik mindenben rendelkezésére állnak.

Keressen minket, hogy valóra válthassuk elképzeléseit!